Nigdy nie rezygnuj

Jeżeli masz nowy produkt to prawdopodobnie nie masz pojęcia w jaki sposób będzie się on sprzedawał. Bez specjalistycznej wiedzy określenie takich rzeczy jest praktycznie nie możliwe. Dlatego też wykształciła się usługa, która zajmuje się określaniem tego w jaki sposób sprzeda się Twój towar. Jest to bardzo ważna sprawa zwłaszcza dla działów, które zajmują się marketingiem. Nawet jeżeli według pierwszych badań wszystko wygląda bardzo przeciętnie to czasami warto jednak zaryzykować i spróbować sprzedać dany towar.

O ile pierwsze wrażenie może być bardzo negatywne to może później zawsze się okazać, że nasz towar sprzedaje się bardzo dobrze. Jest to spowodowane zwykle tym, że pewne przewidywania dostosowane są do rynku a my jako sprzedający mamy pewien wpływ i możemy dzięki odpowiednim działaniom marketingowym wpływać na świadomość potencjalnych klientów. Jednak jeżeli jesteś pracownikiem większej firmy to niestety bez odpowiednich prognoz w zasadzie będziesz w stanie przepchnąć żadnego pomysłu. Jeżeli masz jakiś pomysł to musisz przeprowadzić odpowiednie badania.

Bez tego się nie da

Niestety większość firm jest tak zaprojektowana, że zanim podejmą jakiekolwiek zadania musi być przeprowadzone bardzo dużo różnego rodzaju badań i prognoz. Jeżeli prognozowanie nie wyjdzie pozytywnie to bardzo prawdopodobne, że nawet jeżeli Twój pomysł będzie innowacyjny i będziesz miał wiele różnych pomysłów na jego rozwój to nie będziesz miał możliwości na przepchnięcie tego pomysłu. Dlatego też jeżeli uważasz, że Twój pomysł ma szansę powodzenia to agencja badawcza Biostat powinna wykonać dla Ciebie badania, które dadzą wyniki takie jak chcesz.

Lepiej zaryzykować

Nawet jeżeli wyniki badań są niezbyt pozytywne to według mnie czasami warto zaryzykować. Może się bowiem okazać, że prognozy dość znacznie się różnią od stanu rzeczywistego. Jest to spowodowane głównie faktem, że niektóre produkty sprzedają się o wiele lepiej niż wskazywałyby na to statystyki. Najczęściej jest to spowodowane faktem, że po prostu produkt okazał się sukcesem. Jednak jeżeli działasz dla siebie to wynagrodzisz sam siebie jednak jeżeli twój pomysł miał mieć wpływ na działanie firmy to niestety bez odpowiednich testów nie uda Ci się przepchnąć pomysłu.

A może ryzyko nie opłaca ?

Jednak czasami ryzyko nie opłaca jednak jeżeli chcemy wprowadzić nowy produkt to musimy je podjąć. Wszystko zależy od tego jaki będzie to projekt i jakie będą jego prognozy. Dlatego też bardzo dużo zależy od rzetelnie przeprowadzonego badania. Tylko dzięki temu będziesz wiedział czy ryzyko jest opłacalne czy też nie. Prognozy są bardzo istotne i to właśnie dzięki nim będziesz wiedział jak wprowadzić. Prognozowanie pozwala podjąć odpowiednie ryzyko tak aby właśnie wszystko się opłacało. Dzięki temu można w różny sposób promować różne produkty. Zrób tak aby wszystko się opłaciło.

.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *