Marketing lojalnościowy

W dobie stale stałego rozwoju sektora usług niezwykle istotne są zagadnienia marketingowe. Coraz więcej firm decyduje się na marketing lojalnościowy oraz systemy lojalnościowe. Zarówno marketing lojalnościowy, jak i systemy lojalnościowe stają się powszechnie stosowanymi metodami. Zarówno marketing lojalnościowy, jak i systemy lojalnościowe stanowią podstawę nowoczesnej strategii marketingowej. Systemy lojalnościowe to pojęcie związane nierozłącznie z pojęciem marketing lojalnościowy. Systemy lojalnościowe to pojęcie węższe niż marketing lojalnościowy. Marketing lojalnościowy stanowi ogól strategii w ramach danego typu, a systemy lojalnościowe są wyłącznie jedną z takich strategii. Systemy lojalnościowe korzystają z różnych metod. Mamy systemy lojalnościowe oparte na zasadzie punktowania aktywności uczestników/klientów oraz systemy lojalnościowe opierające się na wydawaniu klientom kart lojalnościowych bądź przyznawaniu specjalnych promocji i bonusów, rabatów. Marketing lojalnościowy stanowi coraz bardziej dynamiczną dziedzinę. Na rynku pojawiają się coraz to nowe systemy lojalnościowe i strategie w ramach marketingu lojalnościowego. Marketing lojalnościowy wymaga nieustannego kontrolowania ilości klientów oraz stałego monitorowania ich aktywności.
Marketing lojalnościowy oraz funkcjonujące w jego ramach systemy lojalnościowe mają za cel nie tylko przyciągniecie nowych klientów, ale także utrzymanie ich przy sobie Firma decydująca się na marketing lojalnościowy oraz wprowadzenie w jego ramach systemy lojalnościowe może liczyć na wzrost sprzedaży co przełoży się na wzrost zysków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *