Gospodarka polski na przestrzeni wieków

Nasze państwo przechodziło z rąk do rąk wiele razy. Od pierwszej wojny światowej staliśmy się niepodległym państwem. Większość polskiej gospodarki bazowała na naszych zachodnich sąsiadach, gdzie w tamtych czasach powoli zakwitał kapitalizm.

Niestety, w 1939 doszło do konfliktu, którego powodem była niby budowa autostrady łączącej Niemcy z Gdańskiem. Oczywiście zachodni sąsiedzi nie otrzymali takowej zgody, więc postanowili sami zagarnąć terytorium do gdańska, a jak się później okazało, nawet i dalej. Dalszy przebieg znamy z lekcji historii, a to, co nas interesuje to sprawy państwowe po drugiej wojnie światowej. Konflikt zrujnował doszczętnie całą gospodarkę, którą usilnie próbowaliśmy dobudować po odzyskaniu niepodległości, a nad horyzontem wcale nie było lepiej. W Polsce nastały czasu komunizmu, które nie tyle odbudowały naszą gospodarkę, co kompletnie podporządkowały ją sobie. Ceny polskiego węgla (i nie tylko) były dużo tańsze w Moskwie, niż na śląsku. Ostatecznie doszło do rozpadu ZSRR, a my, od 25 lat próbujemy usilnie odbudować naszą gospodarkę.

Firma w Polsce

W naszym państwie praktycznie nie widać już wpływów komunizmu. Gospodarka zmieniła tory na politykę wolnorynkową. Dzięki niej, to potrzeby regulują firmy w państwie. Dla przykładu: Podczas bezrobocia ludzie decydują się pracować za mniejsze pieniądze. Jest to odpowiedni czas, by założyć duże przedsiębiorstwo. Dla przykładu możemy również przytoczyć przykład chleba. W mieście gdzie nie ma piekarni, oczywistym jest, że założenie jednym zmonopolizuje (przynajmniej na początku) rynek pieczywa w okolicy. Da nam to stałe zarobki, co pozwoli nam rozwinąć firmę, która przyniesie więcej dochodów i tak w kółko. I tutaj dochodzimy do kolejnej cechy wolnego rynku. Możemy powiększać naszą firmę do dowolnych rozmiarów, co daje nam właściwie nieograniczony potencjał zarobkowy. Oczywiście bez klientów żadna firma nie będzie funkcjonować. Firmy powinny przeprowadzać ewaluacje oraz dociekać, co można by poprawić, by zyskać w oczach klientów.

Dbanie o klientów podstawową zasadą przedsiębiorców.

Poprzez badania ewaluacyjne jesteśmy w stanie stwierdzić, na jakich polach wypadamy słabiej niż konkurencja. Informacja jest o tyle cenna, że po prawidłowym jej wykorzystaniu będziemy w stanie prześcignąć naszą konkurencję, pozostawiając ją daleko w tyle, a nawet możliwym jest wykupienie jej, dołączając ją do naszego koncernu.

.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *