Ciasta również mogą być zdrowe

sernik na zimno z orzechami

Prawidłowe zaplanowanie diety jest niezwykle ważne dla każdego człowieka. Bez względu na stan naszego organizmu powinniśmy dbać o odpowiednią ilość witamin i minerałów zawartych w posiłkach. Dotyczy to również deserów. Wbrew pozorom nawet ciasta bez pieczenia mogą być pełnowartościowe. Wystarczy skupić się na prawidłowym dobraniu poszczególnych składników.

Podstawą jest zrezygnowanie ze zbyt dużej ilości substancji chemicznych, które mogą negatywnie wpływać na cały nasz organizm. Zamiast tego możemy użyć żelatyny lub agaru. Jest to znacznie zdrowsze rozwiązanie dające zadowalające efekty. Jako bazę zazwyczaj zaleca się użycie nabiału. Mamy tu ogromny wybór produktów. Doskonale sprawdzą się twarogi. Jednak równie dobrze możemy również dodać zdrowe jogurty. Wszystko zależy jedynie od naszych preferencji. Oczywiście całość możemy doprawić według upodobań. Jako, że przepisy na ciasta są różnorodne mamy szansę testować liczne warianty i na tej podstawie określić co nam najbardziej odpowiada.

W sezonie letnim warto również skorzystać ze świeżych owoców. Są one wtedy szczególnie cenne i pełne witamin. Doskonale sprawdzą się w formie zmiksowanych musów, które dodadzą smaku. Jednak równie dobrze możemy wymieszać je z masą lub dodać w całości. Wszystko zależy jedynie od naszych preferencji. Jako dodatkowe źródło tłuszczy mogą posłużyć nam orzechy. Konkretny gatunek zależy jedynie od naszych preferencji oraz ewentualnych ograniczeń żywieniowych.

Należy pamiętać, że mogą mieć różnorodną zawartość poszczególnych kwasów tłuszczowych. Powinniśmy zwrócić na to uwagę w trakcie kompletowania listy składników. Warto postawić na zróżnicowanie w kwestii owoców. Dzięki temu zapewnimy sobie witaminy ze wszystkich grup i doskonale uzupełnimy standardową dietę. Zapobiegniemy w ten sposób niedoborom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *